home sitemap print
Hjem > NORSK > Tur - Bergen 2012

0 - Jarube Sir Perceval1.jpg

Jeg og Örjan har vært på en kombinert utstilling og kosetur i Bergen og bodd hos våre valpekjøpere Synneva og Eirik.

Fredag morgen og jeg og Örjan kjørte hjemmefra grytidlig med nesen mot Gardermoen flyplass, en liten stopp hadde vi på veien hos Eva og Geir som var så snille og passe på Flores, Hurricane og Storm for meg mens jeg var borte.

Flyet vårt lettet fra Gardermoen klokka 08 og vi ankom Bergen klokka 0845, en kort og behagelig reise dette.

Örjan i reiseveska si på flyplassen

Når jeg ankom Bergen sto Synneva og ventet på oss og vi dro rett hjem hvor vi fikk en varm og høylytt velkomst av Imrun`s Little Princess Vilje og Örjans lille sønn Jølle.
Vi tilbragte dagen hjemme, gå turer med hundene, litt pelsstell av alle tre hundene og hadde det koselig sammen.

Lørdag morgen sto vi tidlig opp og kjørte avgårde til utstillingen, 10 minutter og så var vi fremme.
Örjan var meldt på i åpen klasse og fikk Exc 1.
Clooney (Darkle Dishily Dishevelled) sin datter Schnaffentangens Sunshine Ester var også der og gikk inn i åpen klasse hvor hun fikk alt: Exc 1, CK, 1BTK, CERT, CACIB og ble BIM og med dette ble hun både Norsk og Dansk Champion. Vi er så utrolig stolte av vårt vakre barnebarn og sender våre gratulasjoner til eier Unni og oppdretter kennel Schnaffentangen.
Vår Imrun`s Boris Jeltsins oldebarn var også der og det var så morsomt å få se henne, Cichlas It`s A Oceanwild Affen som denne damen het.

Unni og Ester ble BIM
 og ny N DK CH                   Cichlas It`s A Oceanwild Affen

BIR&BIM-002.JPG 2.JPG

Etter utstillingen dro vi hjem spiste litt og så fikk jeg guidet sightseeing i Bergen by av mitt vertskap Eirik og Synneva. Jeg må bare si at har du ikke vært i Bergen så anbefales det på det sterkeste om du har muligheten for man skal lete lenge etter en flottere by.

På toppen av Fløyen har du en helt fantastisk utsikt over Bergen med fjordene og øyene. Fra toppen av Fløyen kan du virkelig se mangfoldet i denne historiske byen og området rundt. Den fantastiske utsikten strekker seg langt ut i havgapet, nordover til øya Fedje og sørover til øyene sunnhordaland.

Vi valgte å gå i stedet for og ta fløybanen for at jeg skulle få se og oppleve mest mulig, det var en lang og bratt tur, men glemt var det når man kom til toppen og jeg mistet rett og slett pusten en liten stund over det fantastiske synet som møtte meg der.

Bilde 1: Fløybanen er en kabelbane som klatrer fra Bergen sentrum til toppen av Fløyen 320 meter over havet. Turen tar ca 5-6 minutter.
Bilde 2: Fløybanen har to baner, Rødhette og Blåmann. På bildet ses Blåmann.
Bilde 3: På toppen av Fløybanen er det en kiosk, restaurant, lekeplass, en utsiktsplattform og mange turstier man kan velge å gå.

Fløyen-06.JPG Fløyen-08.JPG Fløyen-01.JPG

Bilde 1-4: Utsikten fra Fløyen
bilde 5: Synneva og Jølle på vei ned igjen
Bilde 6: Vakre Imrun`s Little Princess Vilje på vei ned

Fløyen-02.JPG Fløyen-03.JPG Fløyen-05.JPG

Fløyen-09.JPG Fløyen-010.JPG Fløyen-011.JPG

Vi gikk ned igjen og da fikk jeg en liten rundtur i Bergen by

Bilde 1-2: Bryggen også kjent som Tyskerbryggen er en serie av hanseatiske næringsbygg som ligger på østsiden av fjorden på vei inn til Bergen.
Bilde 3: Buekorps er en tradisjonell marsjering i byen av ungsomsorganisasjonen i Bergen. Her en liten del av det.

Bergen by -01.JPG Bergen by -02.JPG Bergen by -04.JPG

For en fantastisk helg vi har hatt jeg og Örjan og vi er nå offisielt sore fan av Bergen :)
Tusen takk Eirik og Synneva får gjestfriheten deres. Vi kommer gjerne tilbake for å se mere av denne vakre byen.